loading...

طراحی داخلی و دکوراسیون

کتایون وکیلی بازدید : 141 پنجشنبه 14 آذر 1398 نظرات (1)

باکو ، فرزند عشقِ پاریس و دبی

در این ملطب که در واقع باز نشر مطلبی از یک وب سایت معرفی مکان های دیدنی است میخواهیم کمی درباره شهر زیبای باکو واقع در کشور آذربایجان به شما همراهان گرامی اطلاعات ارائه دهیم. عنوان مطلب نیز به زیبایی هر چه تمام تر به تلفیق سبک معماری در این شهر اشاره دارد.

باکو، بزرگترین شهر قفقاز و پایتخت آذربایجان، یکی از زیباترین شهر های جهان است که کنار ساحل غربی دریای خزر، گذرگاه اروپا و در شبه جزیره ی آبشوران به نگینی درخشان و زیبا از جذابیت های شهری و اقلیمی تبدیل شده است. این شهر از لحاظ معماری فرزند عشقِ پاریس و دبی نامیده می شود. آذربایجان یکی از چند کشور جزو اتحادیه جماهیر شوروی بود و هنوز رگه هایی از زمان حکومت شوروی در شهر دیده می شود.

کتایون وکیلی بازدید : 122 سه شنبه 21 آبان 1398 نظرات (0)

http://hitotrip.ir/wp-content/uploads/2019/10/%D8%A7%DB%8C%D8%B1%D9%88%D8%A7%D9%861.jpg

در این ملطب که در واقع باز نشر مطلبی از یک وب سایت معرفی مکان های دیدنی است میخواهیم کمی درباره شهر زیبای ایروان واقع در کشور ارمنستان به شما همراهان گرامی اطلاعات ارائه دهیم.

ایروان یک شهر با تقریبا 3000 سال تاریخ و قدمت است. شهری پرماجرا که در قلب دره آرارات  قرار دارد و گهواره ی تمدن و فرهنگ ارمنستان است. این شهر در چشم جهانیان تجسمی از معماران نابغه ی آن است، با جذابیت  های شهری، تاریخی و فرهنگی فراوان،چشمه های زیبا و جوشان در تابستان و کافه های متنوع و پر تعدادش در خیابان ها همه ساله تعداد زیادی از گردشگران را به خود جذب می کند.

کتایون وکیلی بازدید : 196 شنبه 16 شهریور 1398 نظرات (0)

https://instagram.fevn1-4.fna.fbcdn.net/vp/c7400ab5e764afff78ed9a558f7820c5/5DF89CEC/t51.2885-15/e35/41113484_1681597085299806_2337267589850365541_n.jpg?_nc_ht=instagram.fevn1-4.fna.fbcdn.net&_nc_cat=106

عقیق دندریت یا عقیق شجر در دسته سنگ‌های خانواده عقیق قرار می گیرد. این سنگ نام خود را از واژه ای یونانی، به معنی درخت گرفته است و این طرح درخت داخل آن یک پدیده طبیعی می باشد. این سنگ معمولا به رنگ سفید و یا خاکستری دیده می‌شود.  پدیده ای شیبه به درخت و یا سرخس به دلیل وجود آهن و منگنز در این سنگ به چشم خورده که به آن دندریت می گویند. 
یکی از نادرترین نمونه‌های این گوهر، به رنگ سبز بوده و پدیده شجر آن سفید رنگ می‌باشد. 
در گذشته عقیق شجر، در تمامی ارکان‌های زندگی، از تجارت گرفته تا کشاورزی نقش تعیین کننده ای داشته است. 
این سنگ در یونان باستان نشانه ای از روح درختان و عروس جنگل بوده، لذا یونانی‌ها این گوهر را در زمین‌های کشاورزی خود دفن می کردند تا بتوانند محصول فراوان و با کیفیتی را برداشت کنند. 
و چند نکته درباره این عکس:
داخل جعبه نور گرفته شده و بخاطر نور نرم شده تمام سایه ها ملایم هستند و انگشتر غرق در نور است. سطحی که انگشتر روش قرار داره سنگ و بک گراند، کاغذ ابر و باد ست. از فلاش و نور سافت با هم استفاده شده است. کار با جعبه نور (light box) به شما امکان عکاسی از اجسام رو میده... اگر سوالی بود در خدمتم 😊😊😊 در ادامه توضیحات و اطلاعات فنی عکس نیز معرفی گردیده است.
--------
Shutter speed: 1/60 seconds
Apeture: F/5.6
ISO: 200
Focal length: 200mm
WB: Auto
Flash: TTL
Processed with photoshop

کتایون وکیلی بازدید : 155 چهارشنبه 07 فروردین 1398 نظرات (0)

به نام آنکه هم یاد است و هم یادگار، به نازش می دار تا وقت دیدار

آمد نوروز هم از بامداد             آمدنش فرخ و فرخنده باد

با استعانت از آفریدگار جهان ، و به انگیزه ی رستاخیز طبیعت،فرا رسیدن بهاران شکوهمند و زیبا را که هنگامه ی تجلی مواهب الهی بر بستر طیبعت است به همه هموطنان عزیز تبریک می گوییم، به این امید که سال نو سالی سرشار از موفقیت و سلامتی و شادابی و شادکامی برای شما دوستان و همراهان عزیز باشد.

ماهی و تنگ بلور     

سکه و سبزه و آب

نرگس و جام شراب   

باز هم شادی عید

آرزوهای سپید

باز لیلای بهار

باز مجنونی بید

باز هم رنگین کمان

باز باران بهار

باز گل مست غرور

باز بلبل نغمه خوان

باز رقص دود عود

باز اسفند و گلاب

باز آن سودای ناب

کور باد چشم حسود

باز تکرار دعا

یا مقلب القلوب

یا مدبر النهار

حال ما گردان تو خوب

راه ما گردان تو راست

باز نوروز سعید

باز هم سال جدید

باز هم لاله عشق

خنده و بیم و امید

عید شما مبارک

کتایون وکیلی بازدید : 167 چهارشنبه 14 آذر 1397 نظرات (0)

https://rozup.ir/view/2718196/7%20hoz.jpg
تبلیغ و تشویق به کتاب خوانی امری بسیار پسندیده است گاهی اما تبلیغ های ما چاشنی اجبار دارند و جذابیت رو کاهش میدن یا حتی باعث دافعه میشود، اما چیزی که در این مجسمه بسیار قابل توجه بود این حس نزدیکی و صمیمیت موجود در آن بود.

اگر میخوایم به نسل بعد چیزی یاد بدیم باید بهشون کتاب خوندن رو یاد بدیم، با کتاب آشتی کنیم. چون راه پیشرفت دونستن ست. این مجسمه زیبا هم داخل میدان هفت حوض ست.
به هم کتاب هدیه بدیم و از کتاب و کتاب خوانی حمایت کنیم.

کتایون وکیلی بازدید : 113 جمعه 17 شهریور 1396 نظرات (0)

https://hips.hearstapps.com/edc.h-cdn.co/assets/15/53/1451428486-cr-home-ii-black-stainless-samsung-10-15.jpg?resize=980:*

خوب من خودم همیشه طراحی های جهانی رو بسیار دوست دارم

در این مطلب هم میخوام 8 تا از بهترین نمونه های خارجی طراحی و دکوراسیون رو که بیشترین امتیاز رو در سال 2016 کسب کردم برای شما دوستان همیشه همراه قرار بدم.

این طراحی ها به نظر بسیار جالب هستند و از همه مهمتر اینکه دوستان طراح و معمار ما میتونن کلی ایده جدید و خلاقانه از این طرح ها ایجاد کنند.

پس با باقی پست همراه بشین و در آخر هم در بخش نظرات بگید کدوم طرح رو بیشتر می پسندید.

کتایون وکیلی بازدید : 176 شنبه 03 تیر 1396 نظرات (0)

تلویزیون سامسونگ The Frame معرفی شد؛ محصولی مدرن با قابی کلاسیک

روز گذشته سامسونگ محصول جدیدی را معرفی کرد که علاوه بر داشتن امکانات معمولی یک تلویزیون، ظاهری همچون یک قاب عکس با لبه‌های چوبی دارد. تلویزیون سامسونگ The Frame در واقع گذر از طراحی‌های سیاه و درخشان به سمت محصولی متناسب‌تر با دکوراسیون خانه است.

 

زمانی که شما از تلویزیون جدید سامسونگ استفاده نمی‌کنید و قصد خاموش کردن آن را دارید، می‌توانید تلویزیون را در حالت Art Mode قرار داده تا تفاوت این محصول را با یک تلویزیون معمولی شاهد باشید.

کتایون وکیلی بازدید : 128 چهارشنبه 20 اردیبهشت 1396 نظرات (0)

معرفی پنل های خورشیدی جدید تسلا که بر روی سقف خانه‌ها نصب می‌شوند

تسلا (Tesla) سال گذشته از دستاورد جدید خود در راستای کاهش آلودگی و تاثیر مخرب انسان بر روی محیط زیست در قالب سقف‌ های خورشیدی رونمایی کرد. اما استفاده از آن سقف‌ها نیازمند این بود که صاحبان خانه‌ها به طور کامل طراحی خانه‌ی خود را تغییر دهند و یا یک خانه‌ را از ابتدا بازسازی کنند تا بتوانند این سقف‌ها را در آن تعبیه نمایند. اما حالا این موضوع تغییر کرده است و علاقه‌مندان به استفاده از انرژی خورشیدی و تولید برق از انرژی‌های پاک دیگر نیازی نیست که به سراغ کمپانی‌های دیگر بروند.

کتایون وکیلی بازدید : 231 چهارشنبه 25 اسفند 1395 نظرات (0)

دکوراسیون داخلی مجلل با طراحی و رعایت نکات دکوراتوری و داشتن ایده و خلاقیت که برای تغییرات مهم است تحقق می یابد. بخش بخش خانه می تواند با استفاده از رنگ طلایی زیباتر شود.دکوراسیون منحصر به فرد و مجللی می توان با استفاده از رنگ طلایی در خانه خلق کرد و با ایجاد تغییرات بسیار کوچک خانه را جذاب و زیبا نمود.دکوراسیون داخلی

دکوراسیون داخلی

از اتاق پذیرایی شروع می کنیم جایی که اکثر افراد به دکوراسیون و تزیینات آن اهمیت بیشتری نسبت به اتاق های دیگر خانه می دهند. ترکیب های ماهرانه با رنگ طلایی اتاق پذیرایی مجلل را نتیجه می دهد که در این میان ترکیب رنگ مشکی و طلایی و یا ترکیب آبی و طلایی از پیشنهادات دکوراتورها است.

 

دکوراسیون داخلی مجلل

کتایون وکیلی بازدید : 213 شنبه 23 بهمن 1395 نظرات (0)

پروژه 5 میلیارد دلاری سفینه فضایی اپل تا چه حدی پیشرفت کرده است؟

اگر از طرفداران برند اپل باشید، حتما می‌دانید که مقر مرکزی این کمپانی آمریکایی ماه‌هاست که در مرحله‌ی ساخت قرار دارد و این ساختمان مدرن و پیشرفته که به دلیل نوع طراحی‌اش، سفینه فضایی اپل نامیده می‌شود، قرار بود تا پایان این ماه میلادی آماده‌ی بهره‌برداری شود. اما گویا هنوز هم با وجود در نظر گرفتن بودجه‌ی ۵ میلیارد دلاری برای تکمیل بخش‌های مختلف آن، مراحل زیادی به پایان آن باقی مانده است.

 

اولین مرحله‌ی ساخت سفینه‌ فضایی اپل ابتدا با نام پروژه کمپ دوم اپل (Apple Campus 2) در سال ۲۰۱۳ کلید خورد و سال‌ها قبل از آن و از دوران استیو جابز نیز برای ساخت چنین مقر پیشرفته و عظیمی در کوپرتینوی ایالات کالیفرنیا برنامه‌ریزی شده بود. طی رویدادی که سال گذشته در کشور آمریکا برگزار شد، تیم کوکل، مدیر عامل اپل، اعلام کرد که روند ساخت این کمپ گسترده در حال تکمیل شدن است و تا پایان ماه ژانویه‌ی سال ۲۰۱۷ (ماه جاری) قرار است که تعدادی از کارمندان اپل به قسمت‌های مختلف این مقر منتقل شوند. بهترین سایت پروژه دانشجویی

کتایون وکیلی بازدید : 182 سه شنبه 21 دی 1395 نظرات (0)

1 17 مسجد قرطبه در اسپانیا با معماری اصیل ایرانی

  مسجد قرطبه سومین بنای بزرگ جهان اسلام می باشد. مسجد قرطبه از جمله بزرگ‌ترین و شکیل‌ترین مساجد اندلس در شهر قرطبه یا کوردوبا اسپانیا است که از نظر زیبایى تزئینات و هنر معمارى اندلسى- اسلامى در نوع خود بى‌نظیر و شاید کم‌نظیر است. لوگو

کتایون وکیلی بازدید : 192 شنبه 08 آبان 1395 نظرات (0)

این هتل 39 اتاقه که با الهام از ترکیب بافت دهلی و بنگلور، در قلب شهر والد ساخته شده، برنده فستیوال جهانی معماری 2011 است. RAAS شامل سه آثار باستانی قرن 18 است که دور محوطه هتل قرار دارند. مصالح اصلی به کار رفته در این بنا از آهک است و ظاهر هتل با هنر دست 100 هنرمند، شکل گرفته است. در ادامه گالری تصاویر این هتل را به همراه توضیحات بیشتر مشاهده خواهید کرد.

 

محوطه هر ساختمان شامل استخر، اتاق غذاخوری، محوظه مخصوص اسپا و ... است. رستوران هتل در تراس ساختمان ها قرار گرفته است. زمین هتل از موزاییک های دست ساز پوشیده شده و دیواره های آهکی هتل نیز مملو از آیینه های برنزی است.

منظره قابل مشاهده از هر اتاق بسیار زیباست.‌ اکثر مبلمان و وسایل این هتل هنر دست و مربوط به شهر والد است.

زمانی که در این منطقه باران می بارد، آب باران به زمین های محوطه هتل می رسد تا میوه ها و درختان این هتل از این طریق آن سیراب شوند. در این هتل از انرژی خورشیدی برای گرم کردن آب اتاق ها استفاده می شود.

اگر به ظاهر این هتل علاقه مند شدید و تمایل به اقامت در این هتل را دارید می توانید اطلاعات بیشتر آن را در سایت raasjodhpur مشاهده کنید.

کتایون وکیلی بازدید : 148 دوشنبه 11 مرداد 1395 نظرات (0)

موزه کوهستانی زاها حدید

قبل از توضیح در مورد عجیب‌ترین موزه کوهستانی جهان و معمار آن، باید گفت که طراح و معمار این موزه یعنی زاها حدید معمار برجسته معاصر که توانسته در یک پرتگاه در کوهستان های ایتالیا موزه ای عجیب و خاص را به اجرا درآورد ،متاسفانه  پنجشنبه گذشته در سن ۶۵ سالگی در حالی چشم از جهان فرو بست که آثار بی نظیری را در حوزه معماری از خود به جای گذاشته است.

 

عجیب‌ترین موزه کوهستانی مدرن جهان که در لبه یک پرتگاه در کوهستان های کشور ایتالیا توسط زاها حدید طراحی و به اجرا درآمده ،می تواند لقب یکی از عجیب ترین موزه های کوهستانی جهان را بگیرد، چرا که این موزه در خطرناک ترین نقاط طبیعی جهان ساخته است تا جدای از طراحی خاص، مکان آن نیز بر جذابیت پروژه بیفزاید.

توضیح بیشتر این که ساختمان عجیب‌ترین موزه مدرن کوهستانی جهان در ارتفاع ۲۲۷۵ متری از سطح دریا ساخته شده اما جذابیت اصلی آن را باید در فضای درونی و چشم انداز خیره کننده این بنا جستجو کرد. این سازه به گونه ای بنا شده گویی بخشی از کوهستان است.

 

کتایون وکیلی بازدید : 183 دوشنبه 11 مرداد 1395 نظرات (0)

لوگو جدید اینستاگرام

لوگو جدید اینستاگرام که چندی از آمدن آن می‌گذرد هنوز هم در بین کاربران این شبکه اجتماعی سوژه‌ی داغی بوده و بعضاً موجب تمسخر از سوی آن‌ها نیز می‌شود. در حالی که سعی شده طراحی این لوگو به سبک فلت باشد؛ اما می‌توان گفت طراحان آن بدسلیقگی به خرج داده‌اند. و این کار را در بدترین شکل ممکن انجام داده‌اند.

میلیون‌ها کاربر آیفون و اندروید اینستاگرام پس از به‌روزرسانی این اپلیکیشن دیگر آن لوگوی دوست داشتنی و معروف اینستاگرام را ندیدند؛ چرا که این اپلیکیشن لوگو جدیدی را به خود می‌بیند. لوگوی قبلی این اپلیکیشن یک دوربین سه‌بعدی زیبا بود که عبارت “Insta” همانند برند آن دوربین بر روی قسمت جلویی آن نقش بسته بود. حال این لوگو جای خودش را به یک طرح با طیف رنگی بنفش داده است که خطوط سفیدی بر روی آن نقش بسته است و به‌نوعی تداعی کننده دوربین است.

 

کتایون وکیلی بازدید : 173 دوشنبه 11 مرداد 1395 نظرات (0)

1412330835647_wps_9_jeff_Mo

به تازگی ساختمان بسیار جالبی و دیدنی در لندن ساخته شده که انگار این سازه در فضا معلق است.این ساختمان عجیب و جالب توسط یک معمار انگلیسی بنام «Alex Chinneck» طراحی ، اجراء و ساخته شده است که دارای ۴۰ فوت ارتفاع ، ستون‌های شکسته ،دیوارهای تَرَک خورده‌ و نمایی حیرت آور است  که هر بیننده ای با تماشای آن حس معلق بودن ساختمان را به عینه درک می کند.

 

این بنا الهام گرفته از بازار تاریخی«Covent Garden» لندن به شیوه ای خلاقانه طراحی و به اجرا درآمده است .

کتایون وکیلی بازدید : 199 سه شنبه 21 اردیبهشت 1395 نظرات (0)

08-28-2012 07-05-27 PM

۱- خیابان مسقف میلان: ما بازار مسقف در ایران کم نداریم، مثلا بازار زنجان که لقب طولانی‌ترین بازار مسقف ایران را دارد یا بازار تبریز را که یکی از بزرگ‌ترین و مهم‌ترین بازارهای سرپوشیده در سطح ایران و قارهٔ آسیا به‌شمار می‌رود و با مساحتی حدود یک کیلومتر مربع، بزرگ‌ترین بازار سرپوشیدهٔ جهان است.

اما بد نیست در اینجا عکس‌هایی از یک خیابان سرپوشیده در میلان را ببینید. این خیابان با یک سقف قوس‌دار شیشه‌ای بسیار زیبا پوشیده شده است، این خبابان موسوم به Galleria Vittorio Emanuele II است و در مرکز میلان قرار دارد. (+)

کتایون وکیلی بازدید : 203 پنجشنبه 26 فروردین 1395 نظرات (0)

download

اگر از شکل ظاهری خانه هایمان چشم پوشی کنیم می توانیم به یک اشتراک کلی برای همه ی خانه ها دست پیدا کنیم و آن هم احساس آرامشی است که هر خانه ای به صاحبش هدیه می کند و همه ی ما هم در این مورد باهم تفاهم داریم که هیچ جا خانه ی خود آدم نمی شود. خانه ی بعضی ها بسیار مجلل و بزرگ بوده و بعضی ها هم در خانه های کوچکتری زندگی می کنند و حتی افراد زیادی را هم می توان دید که تمام عمرشان را در چادرها گذرانده اند و همانجا برایشان تبدیل به خانه شده است. هرکس به هر شکلی که دوست داشته باشد می تواند خانه اش را تزیین کند تا احساس بهتری برایش داشته باشد و برای خیلی ها هم نمای ظاهری خانه از همه چیز باارزشتر است. در این پست خانه هایی را می بینیم که دارای نمایی منحصربفرد در جهان هستند.

کتایون وکیلی بازدید : 226 شنبه 22 اسفند 1394 نظرات (0)

0087-1.jpg

موزه «سالوادور دالی» در آمریکا با کمک گرفتن از فناوری‌های جدید، امکان درک فضای درونی آثار هنری سورئال این نقاش اسپانیایی را برای هنردوستان فراهم کرده است.

 

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، «دیزنی و دالی: آرشیتکت خیال» نام پروژه‌ای جدید در موزه «سالوادور دالی» در سن‌پترزبورگ فلوریداست که علاقه‌مندان با شرکت در آن می‌توانند به درون نقاشی‌های سورئال دالی وارد شوند.

 

بازدیدکنندگان از این موزه ابتدا هدستی را روی گوش‌های خود قرار می‌دهند و سپس دنیای عجیب و غریب آثار دالی را یکی پس از دیگری تجربه می‌کنند.

 

به گزارش هافینگتون‌پست، این موزه کلیپی سه‌بعدی را از این سفر مجازی در یوتیوب منتشر کرده تا مخاطبان این پروژه را جذب کند.

 

این نمایشگاه که یادآور رابطه نزدیک سالوادور دالی و والت دیزنی است، تا 12 ژانویه به کار خود ادامه می‌دهد. دیزنی و دالی در دهه 1940 در هالیوود با هم آشنا شدند و برای ساخت انیمیشنی کوتاه با هم همکاری کردند.

 

موزه «سالوادور دالی» پیش از این، نمایشگاه‌هایی را با مضمون رابطه‌ی این نقاش مشهور هنر سورئال با چهره‌های سرشناسی مانند «اندی وارهول» و «پابلو پیکاسو» نیز برگزار کرده است.

 

«سالوادور فلیپه ژاسنتو دالی دومینیک» نام کامل نقاش و هنرمند معروف اسپانیایی است که در سال 1989 در سن 85 سالگی درگذشت. دالی طراحی ماهر بود که بیشتر به‌خاطر خلق تصاویری گیرا و خیالی در آثار سورئال به شهرت رسید. معروف‌ترین اثر این نقاش معروف اسپانیایی «تداوم حافظه» نام دارد که در سال 1931 خلق شد. وی همچنین درعرصه عکاسی، مجسمه‌سازی و فیلم‌سازی هم فعالیت داشت. دالی با «آلفرد هیچکاک» در ساخت فیلم «طلسم‌شده» (1945) همکاری داشت.

کتایون وکیلی بازدید : 210 پنجشنبه 29 بهمن 1394 نظرات (0)

نشست معماری شیرازـ چشم انداز اینده

یا

آیا معماری رادیکال می تواند به شهر ایرانی، وجهی انتقادی دهد؟

بخش عظیمی از جمعیت جهان ـ بیش از 54 درصد ـ در شهرها زندگی می کنند، ما به تماشای فرایند شگفت اور شهری شدن فزاینده نشسته ایم، فرایندی که از یک سو غیرقابل پیش بینی است و از سوی دیگر در مقیاسی نجومی پساانسانی. شهرها از یک سو قطب ها و مراکز ارتباطات وسیع انسانی اند و سرچشمه های فوران خلاقیت و تمثال هایی از زندگی سبز و از سوی دیگر کالبد دردْنشان شهری شدن صنعتی: الودگی فزاینده هوا، افزایش بزهکاری و جرم، تکه شدگی اجتماعی بافت شهری و البته انسانْ زدایی توده وارِ بزرگْ مقیاس گستره های شهر.

کتایون وکیلی بازدید : 244 دوشنبه 19 بهمن 1394 نظرات (0)

a-revolutionary-cabinet

چند جعبه باز شده پاستا، لوبیا و چند شیشه ادویه که روی طبقات کابینت شما ریخته شده، شما را وادار به تمیز کردن کابینت می کند. پاک کردن قفسه ها و مواد غذایی، طبقه‌بندی و چیدن منظم آنها حداکثر یک ساعت از وقت شما را به خود اختصاص می دهد.

کتایون وکیلی بازدید : 242 پنجشنبه 15 بهمن 1394 نظرات (0)

نیویورک به قطع موقت مسیر آبشار نیاگارا فکر می کند

اگر شما نیز جزو آن دسته از جهان گردانی هستید که به بازدید از جاذبه های طبیعی مناطق مختلف جهان علاقه دارید اما مدت زیادی ست به این منطقه سفر نکرده اید و دلتنگ بازدید دوباره از این مجموعه خارق العاده هستید و یا تا کنون فرصت بازدید از مجموعه آبشارهای نیاگارا را به دست نیاورده اید و فقط تصاویر آن را در برنامه های تلویزیونی و عکس ها دیده اید، بهتر است هر چه سریع تر دست به کار شوید چرا که ایالت نیویورک قصد دارد جریان آب این آبشارها را به صورت موقت ببندد.

 

مجموعه آبشارهای نیاگارا که بالاترین سرعت جریان آب را در میان آبشارهای جهان دارند، قرار است به صورت موقت توسط دولت نیویورک متوقف شوند. گفته می شود که دولتمردان این شهر برای تعویض و تعمیر یک جفت پل که در سال های 1901 ساخته شده اند برنامه ریزی کرده اند. این پل ها مسیر دسترسی توریست ها به یک جزیره کوچک در نزدیکی آبشارها را فراهم می کردند اما برای تکمیل این پل ها، باید جلوی جریان آب نیاگارا به طور موقت گرفته شود تا پروژه هر چه سریعتر پیشرفت کند.


هنوز هیچ چیز به قطعیت نرسیده است اما کارکنان پارک ایالتی نیویورک در این هفته جلسه ای برگزار خواهند کرد تا در این مورد تصمیم بگیرند. البته این اولین باری نیست که جریان آب نیاگارا متوقف می شود، بلکه این آبشار یک بار دیگر در سال 1969 و در راستای تحقیقات محققین در مورد اثرات فرسایش نیز متوقف شده بود.
در نظر داشته باشید که این برنامه فقط به تصویب رسیده است و ممکن است اجرایی شدن آن سال ها طول بکشد. پس اگر قصد بازدید از جاذبه طبیعی بی نظیر را در سر دارید، بهتر است سفر خود را بر هم نزنید.

کتایون وکیلی بازدید : 194 سه شنبه 13 بهمن 1394 نظرات (0)

سونی رونمایی کرد: پروژکتوری که تمامی سطوح را به تلویزیون تبدیل می‌کند + ویدیو

شرکت سونی در نمایشگاه CES سال 2014 میلادی از یک پروژکتور Ultra Short Throw برای مصارف خانگی رونمایی کرد. این پروژکتور می‌توانست کیفیت 4K را در پنجره‌ای با ابعاد 147 اینچ برای کاربران به تصویر بکشد. با توجه به این موضوع که خرید چنین پروژکتوری برای کاربران چندان اقتصادی نیست، سونی اکنون از نسخه ارزان‌تر این محصول در قالب محصولی جدید به نام Portable Ultra Short Throw Projector رونمایی کرده است.

کتایون وکیلی بازدید : 291 شنبه 26 دی 1394 نظرات (0)

lg-oled

پیش از این هرگاه قرار بود اتاق نشیمن دکور شود یا چیدمان آن تغییر کند و یا به قول معروف دستی بر سر و گوش دکوراسیون قدیمی کشیده شود و فضا ظاهرتازه ای پیدا کند ، یک موضوع معمولا تغییری نمی کرد.تلویزیون همواره در نقطه کانونی قرار می گرفت. در مرکز. جایی که دقیقا مقابل مبلمان قرار بگیرد و تسلط دید را برای افرادی که مقابلش می نشینند ممکن کند.با این وصف دکور کردن فضاهایی که به لحاظ متراژ با محدودیت روبه رو بودند سخت می شد. حتی چیدمان مبلمان هم دربند همین محدودیت ها قرار می گرفت و آزادی عمل را برای خلق فضایی دلخواه ، با دکوراسیون مورد نظر سلب می کرد.اما از آنجایی که دنیا در حال تغییر است و سرآمد همه این تغییرات ، تحولات روز به روز تکنولوژی است، این روزها دیگر محدودیت های این چنینی رخت بربسته و از زندگی های امروزی کوچ کرده اند و رفته اند.سبک و سیاق زندگی جدید تحت تاثیر نوآوری های روزافزون ، از مرز محدودیت ها عبور کرده است و حالا اگر قرار بر تغییر دکوراسیون باشد ، همه چیز می تواند باب سلیقه خودتان پیش برود البته اگر تکنولوژی را در این مسیر پیشرفت همراهی کنید.

کتایون وکیلی بازدید : 183 پنجشنبه 03 دی 1394 نظرات (0)

با اینکه واتس اپ ( WhatsApp ) ، همچون اپلیکیشن هایی نظیر وایبر و تلگرام در کشورمان مورد استقبال قرار نگرفت ، اما واتس اپ به پشتوانه فیس بوک در حال حاظر یکی از محبوب ترین نرم افزارهای پیام رسانی موبایلی است که در سرارسر جهان کاربران بسیاری دارد.همانطور که می دانید ، یکی از مهمترین ویژگی هایی که امسال به واتس اپ اضافه گردید قابلیت تماس صوتی بود.اکنون خبری منتشر شده که بر اساس آن ، این اپلیکیشن در آپدیت بعدی خود به قابلیت برقراری تماس‌های ویدئویی نیز مجهز خواهد شدطراحی لوگو.

طبق گزارشی که توسط منابع آلمانی منتشر شده است، آخرین نسخه بتای واتس‌اپ برای iOS به صورت پیش‌فرض از تماس‌های ویدئویی پشتیبانی می‌کرده که تصاویر اسکرین‌شات این قابلیت جدید را در ادامه مشاهده می کنید.

WhatsApp-video-calls-1

هنگام برقراری یک تماس ویدئویی شما قادر خواهید بود تا میکروفون دستگاه را خاموش کرده و یا بین دوربین‌هایی دستگاه سوییچ کنید که یک کادر مربعی کوچک در وسط تصویر فضای ویدئویی که شما می‌توانید تصویربرداری کنید را نشان می‌دهدطراحی لوگو.

این قابلیت جدید در حاضر تحت آزمایش است و احتمالاً در هفته‌های آتی به صورت عمومی راه خود را به اپلیکیشن واتس‌اپ باز خواهد کرد. بدیهی است که اضافه شدن این قابلیت به واتس‌اپ، این پیام‌رسان به رقیب جدی‌تری برای سایر پیام‌رسان‌های موجود نظیر اسکایپ تبدیل خواهد شدطراحی لوگو.

علاوه بر قابلیت تماس ویدئویی، به‌روزرسانی جدید واتس‌اپ طراحی جدیدی را هم با محوریت رنگ سبز برای این اپلیکیشن به ارمغان خواهد آورد. گفته شده که در طراحی جدید، یک رابط کاربری مبتنی بر تب‌های مختلف گماشته شده که فعلاً در حال آزمایش است. انتظار می‌رود که این تب‌ها کاربران را قادر سازند تا بین مکالمه‌ها و چت‌ها مختلف خود جابجا شده و یا مستقیماً از یک چت به چت دیگری بروند که این امر نسبت به قبل ساده‌تر شده است.

کتایون وکیلی بازدید : 250 پنجشنبه 28 آبان 1394 نظرات (0)

رنگ سبز

پیش از این نیز اشاره داشتیم که استفاده درست و اصولی و بجا از رنگها در طراحی لوگو می تواند به موفقیت در کسب و کار و برندسازی کمک فراوانی کند . لازمه استفاده درست از رنگها شناخت رنگهاست . قبلا رنگهای قرمز و نارنجی و آبی و بنفش را مورد بررسی قرار داده ایم و در این مطلب رنگ سبز و خصوصیات این رنگ را مورد بررسی قرار می دهیم

کتایون وکیلی بازدید : 335 پنجشنبه 15 مرداد 1394 نظرات (0)

 

طراحی ارزان برای دکوراسیون داخلی آشپزخانه

بررسی و مقایسه چند ایده ارزان و متفاوت برای طراحی دکوراسیون داخلی آشپزخانه را در این مطلب با هم مرور خواهیم کرد. برای ایجاد دکوراسیون ساده و ارزان و در عین حال شیک و جذاب باید چشمانتان را بیش از گذشته بر روی سلیقه و اعتماد بنفس خود باز کنید. در ادامه مطلب با بررسی چند ایده متفاوت و ارزان برای طراحی دکوراسیون داخلی آشپزخانه همراه ما باشید

 

ایده های طراحی چیدمان ارزان و متفاوت در آشپزخانه :

ایجاد طراحی منحصر بفرد در دکوراسیون داخلی آشپزخانه خواسته هر کدبانوی ایرانیست. همیشه برای ایجاد طراحی متفاوت و خاص دکوراسیون داخلی آشپزخانه نیاز به هزینه های سرسام آور و امکانات فراوان نیست. کافیست به نیاز های افراد خانواده در آشپزخانه و امکانات و مساحتآشپزخانه خود دقت کنید. در درجه اول اینکه شما چه انتظاراتی از محیط آشپزخانه خود دارید؟ آیا با کمبود های آشپزخانه خود کنار آمده اید و یا نبود امکانات کافی در آشپزخانه شما را کلافه کرده است؟ حال با خود بیاندیشید کدام یک از نیازهای شما قابل دسترس تر هستند و آن ها را روی کاغذ لیست کنید. در قدم بعدی برای نیازهای غیر قابل دسترس خود جایگزین مناسب بیابید. مثلا اگر شما نیاز به ماکرویوو دارید و مکان و هزینه ی برآورده کردن نیازتان را ندارید نزدیک ترین گزینه به آن را برای خود روی کاغذ ترسیم کنید. از خود بپرسید ماکرویوو برای پختن و آماده کردن چه چیزهایی برای شما پر کاربرد تر است اینگونه نزدیک ترین جایگزین را خواهید یافت و یا راه حل هایی که می تواند نیاز شما به طرز غیر قابل باوری برطرف سازد. به یاد داشته باشید طراحی های مختلف در تمام نقاط خانه ی شما وجود دارد، این شما هستید که با ایده های جدید خود می توانید به آن ها معنا ببخشید. با هم چند ایده جالب در دکوراسیون داخلی آشپزخانه را بررسی می نماییم.

کتایون وکیلی بازدید : 272 سه شنبه 13 مرداد 1394 نظرات (0)

استفاده از فرش های زیبا با نقش و نگارهای متفاوت در دکوراسیون منزل به ویژه طراحیدکوراسیون پذیرایی شیک و زیبا برای ما ایرانی ها امری ضروریست آنقدر که شاید در کمتر خانه ای در ایران از گونه های مختلف فرش و قالی استفاده ای نشود. در این مطلب قصد داریم چند دکوراسیون پذیرایی شیک که با فرش های زیبا طراحی شده اند را به شما نشان دهیم.

کتایون وکیلی بازدید : 261 دوشنبه 12 مرداد 1394 نظرات (0)

بیشتر از هر عامل دیگری، پنجره ها در بیان معماری منازل موثر هستند. پنجره های یک خانه می توانند در اشکال مختلف باشند: بلند، باریک و وسیع و حتی یک آرک در بالا سر داشته باشند. یک تزئین مناسب برای پنجره ها می تواند زیبایی های یک اتاق را چند برابر افزایش دهد.

یک پرده مناسب قادر است یک اتاق بی روح را به مکانی آرامش بخش و روح پرور تبدیل کند. همچنین عاملی برای کنترل گرما و سرما و نور باشد. پرده ها جذاب ترین نقطه دید در یک اتاق هستند. بعضی از پنجره ها به خودی خود بسیار زیبا بوده و بنابراین پرده ها و تزئینات آن باید مکمل این زیبائی باشند، نه پوشاننده آن! پنجره های شما چه معمولی، چه زیبا و یا کاربردی، عامل بسیار مهمی در بیان سلیقه و معماری هر ساختمان می باشند.  طراحی لوگو

کتایون وکیلی بازدید : 466 پنجشنبه 08 مرداد 1394 نظرات (0)

 

رنگ ها در دو بستر اصلی در محیط حضور می یابند:

۱) پوشش های اصلی فضاها شامل دیوارها، کف ها، سقف ها و درها.

۲) لوازم دکوراسیون شامل مبلمان، پرده ها، فرش و غیره.

در مقام مقایسه این دو قالب با هم، به لحاظ نقش دکوراسیونی شان در محیط، پوشش های فضا از اهمیت بیشتری برخوردار می باشند زیرا که نسبت به لوازم دکوراسیونی ثابت تر بوده و به گونه ای نقش پس زمینه را برای آن لوازم اجرا می کنند.

در میان این پوشش ها، دیوارها به جهت وسعت حضورشان در فضا، جایگاه ویژه ای داشته و میزان تأثیر گذاریشان بر دیگر لوازم دکوراسیونی بسیار چشم گیرتر است. گذشته از موضوع تأثیر بر روی دیگر لوازم محیط، دیوارها و رنگ انتخابشان در تغییر وسعت و نور فضا نیز بسیار مؤثر است.

کتایون وکیلی بازدید : 432 پنجشنبه 08 مرداد 1394 نظرات (0)

گرافیک به عنوان یکی از مهم ترین عوامل تبلیغ، پیام رسانی و نشر دانش سیاسی، اجتماعی و فرهنگی می باشد و در جوامع پیشرفته از مهم ترین ارکان تشکیل دهنده یک زندگی اجتماعی است. طراحی گرافیک در اعلان های تبلیغاتی وتجاری تلویزیون، سینما، بسته بندی کالاها، علائم راهنمایی و رانندگی ویترین مغازه ها تزیین خیابانی وعمومی نظیر هتل ها، فرودگاه ها و مترو ها، رستوران ها و پارک ها، فروشگاه ها و اماکن مختلف ورزشی هنری و فرهنگی، نوشته ها و تبلیغات بدنه ساختمان ها و وسایل نقلیه مثل اتوبوس ها، ترن ها و هواپیماها بیل بردها و گرافیک در ابعاد بزرگ ونقاشی دیواری، پیکتو گرام ها و علائم نمادین، نقش عمده ای دارد. گرافیک محیطی به عنوان یکی از شاخه های گرافیک در رسیدن به اهداف بالا نقش به سزائی دارد و بخش عمده ای از فعالیت های تبلیغاتی و تجاری را در بر می گیرد. محیط اطراف ما خانه ای که در آن زندگی می کنیم خیابانی که درآن تردد می کنیم فضای سبزی که درآن قدم می زنیم، پارکی که برای تفریح به آنجا می رویم، همه نیاز به برقراری روابط منطقی فرمی و روابط سازمان بندی دقیق بر مبنای اصول و مبانی بیان بصری دارند.

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 32
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 8
  • آی پی دیروز : 1
  • بازدید امروز : 24
  • باردید دیروز : 2
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 95
  • بازدید ماه : 249
  • بازدید سال : 1,141
  • بازدید کلی : 15,280